Handelsbetingelser

1. Leveringstid/forsinkelse

1.1. Selskabet har ret til at udskyde fristen for levering i indtil 30 dage.

1.2. Hvis forsinkelsen skyldes omstændigheder, der kan betegnes som force majeure, hvorved forstås omstændigheder her i landet eller i udlandet, der ligger uden for selskabets kontrol, forlænges leveringstiden lige så længe, som hindringen har bestået.

2. Mangler

2.1. I tilfælde af at kunden påviser oprindelige mangler ved det leverede, er selskabet forpligtet til, uden beregning for kunden, at afhjælpe manglen, eller om nødvendigt at foretage omlevering af det leverede. Dog er kunden, i tilfælde af at han påberåber sig mangler ved det leverede, forpligtet til at sende det leverede til selskabets forretningsadresse, herunder er kunden forpligtet til at afholde omkostningerne forbundet med forsendelse til og fra selskabets forretningsadresse.

2.2. Såfremt selskabet vurderer, at det ikke er muligt at afhjælpe manglen eller foretage omlevering, betaler selskabet skadeserstatning i henhold til bestemmelserne i afsnittet vedrørende "Ansvar og ansvarsbegrænsning".

2.3. I tilfælde af påviste mangler ved det leverede, kan kunden ikke fordre hel eller delvis ophævelse af købet, ligesom kunden ikke kan fordre forholdsmæssigt afslag i købesummen.

2.4. Selskabets afhjælpning af mangler ved det leverede eller selskabets omlevering af det leverede forlænger ikke kundens absolutte reklamationsfrist i henhold til Købelovens § 54.

2.5. Har kunden ikke inden 2 år efter det solgtes overgivelse til ham meddelt selskabet, at kunden vil påberåbe sig en mangel, kan kunden ikke senere gøre den gældende, uanset at selskabet har påtaget sig at indestå for det solgte i længere tid, eller har handlet svigagtigt.

2.6. Kunden skal straks efter levering undersøge, hvorvidt det af selskabet solgte fungerer, og eventuel reklamation over mangler skal fremsættes straks efter at disse er eller burde være opdaget, ligesom reklamation over eventuelle mangler under alle omstændigheder skal være fremsat inden for den i pkt. 2.5. nævnte frist.

3. Risiko

3.1. Risiko for hændelig undergang eller beskadigelse af det solgte bæres af selskabet indtil leveringstidspunktet. Fra og med leveringstidspunktet bæres risikoen af kunden.

4. Ansvar og ansvarsbegrænsning

4.1. Dansk Rets almindelige regler finder anvendelse med den nedenfor anførte begrænsninger, herunder at selskabet ikke kan blive erstatningsansvarlig for kundens indirekte eller afledede tab såsom driftstab, transportomkostninger, betaling for overarbejde, krav fra tredjemand etc. (opregningen er ikke udtømmende).

4.2. Omfanget af selskabets erstatningspligt er beløbsmæssigt begrænset, således at selskabet maksimalt kan være forpligtet til at betale et beløb til kunden svarende til det vederlag kunden i henhold til aftalen skulle betale for den/de misligholdte ydelser.

5. Fortrydelsesret – Fjernsalg til forbrugere

5.1. I henhold til gældende dansk lovgivning, har forbrugere fortrydelsesret i forbindelse med fjernsalg. Dog ikke for varer fremskaffet specielt til kunden, såsom konfigurations- og produktionsordrer samt bestillingskøb (skaffevarer).

Fortrydelsesfristen:
Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes fra den dag, hvor kunden har fået det købte eller den første levering i hænde ved aflevering på bopælen eller ved afhentning på posthuset m.v. Hvis kunden f.eks. modtager det købte mandag den 1., har kunden frist til og med mandag den 15. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag eller en søndag, kan kunden vente til den følgende hverdag.

Hvordan fortryder kunden?
Kunden skal inden returnering til PROconsult Data A/S gøre opmærksom på, at kunden fortryder købet. Dette gøres ved skriftlig henvendelse til firmaet ved udfyldelse af returneringsformularen, som er tilgængelig på PROconsult Data’s hjemmeside. Inden fortrydelsesfristens udløb på 14 dage fra anmeldelse om ønske om at fortryde køb, skal kunden tilbagegive det modtagne direkte til selskabet eller overgive det til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til sælger. Det anbefales, at kunden ved varens returnering ved postkvittering eller lignende sikrer sig bevis for, at fortrydelsen er sket rettidigt.

Med mindre andet er aftalt, skal kunden selv betale omkostninger (porto/fragt) ved varens returnering. Det er som hovedregel en betingelse for kundens fortrydelsesret, at selskabet (PROconsult Data A/S) modtager varen i væsentligt samme stand og mængde, som da kunden modtog varen.

For så vidt angår køb af edb-programmer gælder fortrydelsesretten kun så længe kunden ikke har brudt forseglingen/aktiveret produktnøglen.

Produkterne skal tilbageleveres i original emballage, hvis emballagen har en værdi for varen.

Ønsker kunden at returnere varen, sendes denne til selskabets forretningsadresse.

PROconsult Data A/S forbeholder sig ret til at fratrække ekstraomkostninger ved varen, hvis varens værdi vurderes at være blevet forringet, skadet eller bære præg af at have været brugt, udover hvad man må i en butik.

6. Fortrydelsesret - fjernsalg til andre end forbrugere

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

6.1 Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, dog kan vi i visse tilfælde tilbyde at tage varer retur. Enhver returnering kan først ske mod forudgående accept, og vi forbeholder os ret til at opkræve et gebyr svarende til vores omkostninger.

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.

7. Renteberegning

7.1. Ved alle andre forhold end forbrugerforhold beregnes ved for sen betaling automatisk renter med 1,5% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdatoen.

7.2. I forbrugerforhold beregnes ved for sen betaling renter svarende til procesrenten fra forfaldsdatoen.

8. Ejendomsforbehold

8.1. PROconsult Data A/S forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inkl. leverings-omkostninger samt evt. renter og omkostninger er betalt fuldt ud.

9. Aftaleindgåelse

Kunden skal ved hvert køb acceptere handelsbetingelserne. Kunden opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver. Kunden får en kopi af vilkårene sammen med en bekræftelse af bestillingen pr. e-mail.

PROconsult Data A/S forbeholder sig ret til at annullere kundens ordre som følge af tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer, tekniske problemer og leveringssvigt fra vores leverandører.

10. Lovgivning

10.1. Købelovens almindelige regler gælder i det omfang, de ikke er fraveget i nærværende handelsbetingelser, eller i det omfang de ikke er fraveget ved særskilt skriftlig aftale.

Rev. 06/2014

Handelsebetingelser i PDF format

Fortrydelsesformula i PDF format

Facebook konkurrencer

Siden 1993 har vi specialiseret os i at bygge og reparere it-udstyr. Så når du handler hos os, får du altid hjælp fra kvalificerede computerteknikere med et stort knowhow.

Kontakt

PROconsult Data A/S
Landbrugsvej 2
5260 Odense S
Tlf.: + 45 63113333

CVR 18481103

EAN FAKTURA EAN FAKTURA